mandag den 27. februar 2012

Tiden går, jeg ingen vegne når...

Jeg får jo bare aldrig vedligholdt min blog. Øv. Men en sjælden opdatering må jeg da kunne klare. Jeg er stadig på strattera. Burde være på 40mg + 25 mg (40 + 40 var for meget mht bivirkninger), men jeg kan sgu ikke få styr på, hverken at tage eller få bestilt den skIde medicin! Så jeg er på et aller andet gennemsnit på 40 mg om dagen for tiden.. Men det er nu heller ikke det eller adhd der fylder så meget lige p.t. Jeg har lige været voldsomt angst ramt...måtte lige trække mig tilbage fra verden i 3 dages tid da jeg ikke havde overskud til ret meget andet end den sk*de angst!!! For H hvor er det belastende at leve med angst.!!! Jeg kontaktede min psykiater og fik hurtigt en samtale. Her blev jeg så ordineret noget nyt SNRI istedet for SSRI som jeg ellers har taget i mange¨år. Der udover fik jeg noget Lyrica som jeg kan tage ved den akutte paniske form for angst som er fuldstændig overvældende. Jeg må tage op til 4 om dagen, men har ialt kun haft brug for 3 ialt, da angsten heldigvis er på retur - satser jeg på!!! Men som angst ramt tør man jo aldrig tro det bedste ;-) Ud over medicinen er jeg også begyndt ved en psykolog som jeg selv har fundet. Jeg har været der en gang indtil nu. Han arbejder ud fra gestaltanalyse (kan også kognitivterrapi). Det der gestaltprincip skal jeg vist lige vænde mig til... Det er sådan noget med at jeg skal skifte plads fra stol til stoll, alt efter om det er min "moralske-jeg", mit "lyst til-jeg", min "agressive-jeg" ect ect. Teorien er , kort fortalt, og som jeg forstår det, at man har nogle "interne interesse konflikter" som man skal forsøge at få løst - man skal have samlet "alle sine jeg'er" til et mere harmonisk "jeg" - en heldhed (gestalt betyder helhed). Nu er jeg meget skeptisk anlagt, og tror ikke på "hokus-pokus", så jeg er lidt spændt på om jeg kan accepterer metoden og terorien. Ellers må jeg bede om den kognitive model.
Mht adhd'en så er jeg stadig i tvivl om den diagnose...jeg ved ikke om jeg nogen sinde kommer videre med den del af mit liv, eller om det bare fortsat må ligge og rode i mit liv som "uløste gestalter".
Vi får se...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar